martes, 17 de marzo de 2020

Exercise 6 C- D


                             Institución Educativa Distrital Olaya

Docente: Nargy Pérez
Asignatura: Inglés
Fecha: 20 al 30 de Abril.
Taller para grado 6° C - D. Desarrollado Según el Modelo Social Cognitivo.
Modalidad Virtual por Emergencia Sanitaria.

Unit 1
Living together in the classroom!      
Language Functions
In this module you will ...
• Ask and answer questions about basic personal information.
  Use the numbers to solve math problems. 


Hello! My students I hope you are fine join with your family . Remember :                                       “ Stay at home”.


Well, these are some topics that we are going to work during the class so that review and solve carefully in your notebook at the end to grading them I am to check on the web.


Los talleres deben ser copiados en el cuaderno y resueltos para su posterior revisión y calificación en la web.

1. Answer the questions about you: ( Responde las preguntas sobre ti)


a. What´s your full name?_____________________________________.
b. How old are you?        _____________________________________.
c. Are you in sixth grade?_____________________________________.
d. What's your school's name ? It's _____________________________.


2. Do the following math exercises. Write the answers with letters, not numbers!Then, get the secret code and find the mystery sentence: ( Realiza el siguiente ejercicio matemático, usa letras no números, luego encuentra la oración escondida.)


Six + three = nine = L                                          f. Six + two = _____ = H

a. Eight - six = _____ = S                                    g. Four + three = _____ = !

b. Four - three= ____ =  C                                   h. Nine - three = _____ = M

c. Two + one =_____ = O                                    i. Four - four = ______ =  E

d. Five + five = _____= W
                                                                              j. Three + two = _____ = ______
e. Six - two = ______ = T                                                                               space



Escribe cada letra sobre él número que le corresponde : Por ejemplo la letra O aparece tres veces.

                                  O                                                                                    O     O
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
10  -   0  -   9  -   1  -   3  -   6   -   0   -   5  -   4  -   3  -   5   -   2  -   1  -   8  -   3  -  3  -  9 -  7




3.  Read the following conversation of a teacher with his class and complete the missing information       with the phrases from the box.

     ( Lee la conversación y completa la información con las palabras dadas).



                                                 Word Bank



                               Look -  Work in pairs -  Raise your hands

                               Write -  Open your books -  Answer - Read

                               Be quiet   -   See  You -  Do -  Good Morning.





Teacher: _______________________ Students! _______________________________ on page 11.
______________the story and __________ the questions. _____________ the answers in your notebooks.

Carla: ok, Miss Pérez . We finished.

Teacher : Well, now, _______ at the board and tell me what you see.

Students:  Me, me, please teacher, me !.

Teacher: __________ because I can't hear you ! __________________________ and we take turns. Carolina, tell me.

Carolina : It is an insect!

teacher: Very good Carolina. Now , ______________ not in groups. Read about the life of this interesting insect.

Teacher. Ok class, this is all for today. Remenber  to _______ your homework and _______________
tomorrow.

Nota: Deben completar el diálogo y traducirlo, todos los ejercicios escríbanlos en el cuaderno.


4. Choose the correct option: (Escoge la opción correcta).


1. ______ is your name?


 a. Are      b.  Am      c. Is         d. What


2. ______ this your desk?

  a. Are      b. Am       c. Is        d.  What


3. _____ you in sixth grade?


  a. Are    b. Am    c. Is      d. What


4. ______  old are youy?

  a. Are    b. How     c. Is       d.  What


5.  I _______  12 years old.


  a. Are       b. Am      c, Is       d. How


6.  He ________ 13.


 a. Are    b. Am     c. Is      d . am


7. _____ they bags?

a. Are    b. Am      c. Is     d. What


8. You are _____  excellent  student.


a.  is    b. a     c. an     d . some


9. The classroom has  _______ chairs.


a.  some      b. a     c. an           d. are


10. Carlos has ______ pencil for you.


a. some   b. a     c. an      d .  are





5. Now, write a short paragraph about someone in your family.   First complete the information:
    ( Ahora, escribe un pequeño párrafo sobre alguien de tu familia, primero completa la información).


Name:__________________________________



Last Name:______________________________

Age:___________________________________

Movil  Number : ____________________________



3 comentarios:

  1. Buenas tardes profesor es para preguntarle una inquietud que tengo el se resuelve en el cuaderno

    ResponderEliminar
  2. Muy buenas tardes mi nombre es Yarelis barreto soy la mamá del estudiante Dilan barreto y quiero preguntar por los talleres de los alumnos de 6-A

    ResponderEliminar
  3. muy buenas tardes mi nombre es marlene Gamarra madre del estudiante Jurgen Lascarro lo mismo que preguntan los demas padres ese taller se resuelve en el cuaderno o en hoja de block o se resuelve y se envia a algun correo mil gracias por la atencion prestada

    ResponderEliminar

Cuentos